Llocomotora FM 102

Tresportes

Llocomotora FM 102

Xardinos de Juan XXIII, Mieres

Túnel del Ferrocarril

375459648

Ferrocarril Trubia-Quirós

Alto Horno

373210548

Fornos Altos - Muséu

522717732

Llocomotora Santa Bárbara

527432125

Llocomotora FM 102

527449660

Llocomotora Bilbao

373211437

Fábrica de Mieres

372908346

UNINSA

La industria na parte alta d’El Ríu de Trubia desendolcóse dende metanes el sieglu XIX gracies a la empresa Minas y Fundiciones de Santander y Quirós, qu’estableció una planta siderúrxica en Bárzana y una fundición en Quintana (Trubia). El siempre presente problema del tresporte iguóse de manera definitiva cola construcción d’un llargu ferrocarril que comunicaba les instalaciones quirosanes cola estación de Trubia y que foi la primer llinia con anchu de vía de 750 milímetros que se punxo n’España.

Los apremiantes problemes financieros de la empresa lleváronla aína a la quiebra y el negociu adquiriólu Fábrica de Mieres, interesada sobre manera nel so carbón.

Pa la inauguración del ferrocarril, Minas y Fundiciones mercó cuatro llocomotores a la firma belga Saint Léonard. La primer d’elles, la númberu 1, tuvo en funcionamientu en Quirós hasta la segunda década del sieglu XX, cuando se treslladó a Mieres xunto con dos de les sos hermanes. Ellí emplegóse tanto nel tresporte de carbón dende Mariana y Baltesara a la fábrica y, especialmente, nes maniobres dientro del complexu siderúrxicu. Tamién s’utilizó nel ramal de Los Cribos o en xeres auxiliares como’l remolque de los coches de personal.

A lo llargo de la so vida activa sufrió dalgunes reformes qu’alteriaron la so fisonomía, amás del númberu 102, que se-y dio contra l’añu 1960. Retirada del serviciu activu poco depués, usóse nos sos tiempos últimos como reserva de la desfornadora de la batería de coque de la fábrica, polo que pasó socesivamente a manes d’UNINSA y d’ENSIDESA, salvándose del esguace.

Cedida por ENSIDESA al Conceyu de Mieres, recibió una primer restauración pa ser espuesta na casa de cultura llocal. Va dalgunos años rehabilitóse otra vuelta y colocóse nel so allugamientu actual.

Ye una pieza esceicional pola so trayeutoria histórica, como ún de los escasos testimonios de la siderurxa en Quirós, y tamién por ser la llocomotora más antigua que se conserva n’España d’anchu de vía de 750 milímetros. 

Guillermo Bas Ordóñez

GALERÍA D'IMAXES