Depósitu y Taller

Tresportes

Depósitu y Taller de Llocomotores Llétriques

Uxo, Mieres

375636803

Viviendes del Taller y Depósitu

Túnel de la Perruca

375427634

Rampa de Payares

375447886

Llocomotora Varela de Montes

375467501

Depósitu y Taller

373210443

Dresina "Piolín"

373210443

Central de Santa Cruz

La lletrificación del puertu Payares supunxo un fitu na teunoloxía ferroviaria española. La Compañía de Caminos de Hierro del Norte de España usó la tracción llétrica ente les estaciones d’Uxo y Busdongo pa desconxestionar el tránsitu de la rampla, mui intensu por mor del movimientu de trenes carboneros. Estos riquíen tracciones dobles y circulaben a velocidaes mui baxes, amás de los problemes que suponíen el fumu nos túneles y la seguridá de los propios convóis.

La instalación concluyóse nel 1924 y requirió de delles instalaciones específiques. Les más importantes llocalizáronse nos estremos del percorríu y el so centru neurálxicu asitióse n’Uxo, onde se llevantó un edificiu destináu al serviciu de les llocomotores llétriques al norte de la estación.

Nél axuntáronse funciones distintes: una nave con trés víes servía como depósitu pa estacionar les máquines; una segunda nave de menor anchor, pero equipada con una grúa-ponte, yera destinada a taller. Sobre la primer d’elles, un cuerpu central albergaba les oficinas de tracción y, a entrambos llaos, dos cuerpos guarnecíos con torres y que se destinaben a viviendes del personal de lletrificación. Los materiales de construcción emplegaos foron el lladriyu prensao y la mampostería encarao, con cubiertes soportades por cerches metáliques.

Los planos confeccionáronse nel 1924, firmaos pol inxenieru Francisco Castellón Ortega, anque en realidá la so construcción entamara un añu enantes, requiriendo importantes trabayos de desmonte y cimentación. Cuando, nos años cincuenta, la lletrificación s’estendió hasta Xixón, los llabores de mantenimientu desplazáronse al depósitu nuevu d’Uviéu, polo que les instalaciones d’Uxo pasaron a facer la función de taller de material remolcao.

A entamos de los ochenta, estos llabores foron al empar trensferíos al taller nuevu de Llugo. Dende entós, l’edificiu usóse namái como vivienda.

Esti edificiu constitúi una muestra única dientro de l’arquiteutura ferroviaria española, innovadora nel so plantegamientu y combinando nuna única fábrica funciones diferentes con una estética monumental.

Guillermo Bas Ordóñez

GALERÍA D'IMAXES